همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد اعمال‌قانون ۱۷۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۸ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان آزادی و پل ابوطالب در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۳) ۴۰ نکته کاربردی برای صرف غذا در محل کار | آداب یک ناهار کاری
سرخط خبرها

چین: آنفولانزای خوکی تحت کنترل است

  • کد خبر: ۳۲۵۶۵
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
چین: آنفولانزای خوکی تحت کنترل است
چین اعلام کرده است که شیوع ویروس آنفولانزای خوکی خطری جدی محسوب نمی‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ چین که به‌عنوان کانون اصلی شیوع کووید-۱۹ شناخته شده است، در واکنش به نگرانی‌ها درباره شیوع یک ویروس جدید، احتمال خطرناک بودن آن را کم عنوان کرد.
ویروس کرونا که نخستین بار در ماه‌های پایانی سال گذشته در شهر ووهان چین گزارش شد، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است. طبق گفته شماری از محققان، احتمالا این ویروس از یک جانور به انسان منتقل شده است. یک بازار فروش حیوانات زنده وحشی در ووهان در شیوع این ویروس مورد توجه قرار گرفته است.
اما در اتفاقی جدید و طبق مطالعه‌ای که اوایل این هفته در مجله علمی «مقالات فرهنگستان ملی علوم ایالات متحده آمریکا» به چاپ رسیده است، محققان در چین نوعی ویروس آنفولانزای خوکی را کشف کردند که داری تمام خصوصیات اساسی نشان‌دهنده سازگاری بالا برای آلوده کردن انسان‌ها است.
این ویروس جی۴ نامیده شده است که شباهت‌های ژنتیکی با یکی از ویروس‌های آنفولانزای گروه A معروف به «اچ یک ان یک» دارد.
با این حال ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه یک ژوئیه (۱۱ تیر) اعلام کرد که خطر این ویروس کم است. وی افزود که «چین بر این بیماری نظارت دارد، در صورت نیاز هشدار خواهد داد و به موقع با آن مقابله می‌کند.»
این تحقیق توسط محققان دانشگاه‌های چین و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین صورت گرفته است. تحقیقات در این خصوص در سطح وسیعی طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ از طریق ۳۰ هزار نمونه‌برداری از مخاط بینی خوک‌ها در مراکز نگهداری از این حیوانات در ۱۰ استان چین و نیز در تعدادی از بیمارستان‌های دامپزشکی انجام شد که امکان ایزولاسیون ۱۷۹ مورد ویروس آنفولانزای خوکی را فراهم کرد.
طبق این تحقیق حدود ۱۰.۴ درصد افرادی که در تماس با خوک‌ها بودند آلوده به ویروس جی‌۴ شدند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در اینباره گفت: «این متخصصان نتیجه گرفته‌اند که اندازه نمونه ذکر شده در گزارش اندک است و نمی‌تواند نماینده گروه بزرگ‌تری باشد.»
محققان می‌گویند که ویروس جی‌۴ می‌تواند به بدن انسان منتقل شود، اما هیچ مدرکی مبنی بر انتقال این ویروس از انسان به انسان هنوز وجود ندارد.
منبع: یورونیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->